Friday, June 19, 2009

Titik noda pelawaan majikan hantar pulang

KUANTAN: Gara-gara terlalu percayakan majikan lelakinya, seorang gadis yang menerima pelawaan dihantar pulang ke rumah sewanya di Taman Amalina Bestari, dekat Raub, mendakwa diperkosa lelaki berkenaan, Isnin lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.40 malam itu, lelaki berusia 33 tahun itu mulanya menegur mangsa yang berusia 17 tahun sebaik selesai bekerja di sebuah restoran di Simpang Kalang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner T Narenasagaran, berkata mangsa menerima pelawaan majikannya untuk dihantar pulang sebelum menumpang kereta lelaki berkenaan.

Bagaimanapun, menurutnya, lelaki itu memberitahu mangsa kononnya dia mahu singgah sebentar di rumah untuk menghantar barang sebelum mangsa mengizinkannya.

Katanya, sebaik tiba di rumah lelaki itu, gadis berkenaan dipaksa masuk ke dalam walaupun mangsa meronta untuk melepaskan diri sebelum akhirnya dirogol.

“Mangsa hanya dihantar pulang ke bilik sewanya beberapa jam kemudian sebelum menceritakan kejadian itu kepada keluarganya yang membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Raub.

“Susulan aduan mangsa, sepasukan polis menahan lelaki terbabit ketika berehat di rumahnya, kira-kira jam 2 pagi,”
katanya di sini, semalam.

Menurutnya, lelaki itu kini direman seminggu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...