Saturday, February 12, 2011

Terpaksa jual perabot rumah isi perut

SEREMBAN: “Kehidupan kami umpama ‘kais pagi makan pagi, kais petang makan petang’, malah pernah terpaksa menjual perabot rumah semata-mata untuk mengisi perut,” kata Syarifah Noor Asikin Ramlee @ Syed Mohamed, 41.

Ibu kepada dua anak dari Taman Seri Mambau berkata, berikutan kesusahan itu menyebabkan mereka sekeluarga terpaksa memakan ikan sungai yang dipancing suaminya bagi mengelak kelaparan terutama jika kehabisan bekalan makanan.


Menurutnya, dia memang mahu mengubah kehidupan keluarga termasuk teringin bekerja untuk membantu suaminya, tetapi tidak mampu berbuat demikian kerana menghidap penyakit semput dan sering kepenatan.

“Saya memang teringin untuk bekerja bagi menambah pendapatan keluarga kerana gaji yang diperoleh suami sebagai pemotong rumput cuma RM500 dan pemungut barang terpakai tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan harian.


“Malah, akibat kesempatan hidup, anak lelaki bongsu yang belajar di tahun empat tidak ke sekolah kerana tiada duit untuk belanja dan tidak sanggup melihat anaknya ditimpa kesusahan” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Terpaksajualperabotrumahisiperut/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...