Sunday, October 5, 2008

Arman penyeri Aidilfitri Nadzirah


Oleh SAIFUL AFFENDY SAPRAN
saiful.sapran@kosmo.com.my



ARMAN mencium tangan neneknya, Siti Abdullah sambil diperhatikan ibunya, Siti Nadzirah ketika menyambut Hari Raya Aidilfitri di Rawang, Selangor semalam.

-------------------------------------------------------------------

RAWANG - Jika sambutan hari raya tahun lalu Siti Nadzirah Mohd. Nasir, 21, sentiasa berlinangan air mata apabila terkenangkan anaknya, Arman Khan Fazal Azim yang ketika itu berada beribu kilometer di Pakistan, kini ibu muda itu boleh tersenyum gembira.

Apa tidaknya, sambutan Aidilfitri tahun ini beliau dapat bersama-sama meraikannya dengan Arman yang kini sudah hampir mencecah usia dua tahun.

Menurut Siti Nadzirah, sambutan Aidilfitri kali ini amat bermakna kepadanya kerana Arman sah menjadi miliknya melalui prosedur mahkamah setelah berjuang untuk mendapatkan anaknya itu semula apabila dilarikan oleh suaminya, Fazal Azim Abdul Ahad ke Pakistan sebelum ini.

"Aidilfitri tahun lalu saya sering menangis mengenangkan Arman. Masa tu Arman berada di Pakistan. Jadi nak beraya pun tak semangat tapi saya anggap tahun ini sebagai sambutan yang paling bermakna kepada saya serta keluarga.

"Ini kerana Arman kini dah jadi hak milik saya sepenuhnya dan dia juga sudah serasi bersama-sama saya dan ayah. Jadi tentu hari pertama raya nanti lebih meriah dengan kehadiran sanak-saudara yang nak lihat Arman dengan lebih dekat," katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Kisah penderitaan Siti Nadzirah disiarkan secara eksklusif oleh Kosmo! setelah pulang ke tanah air pada 14 Julai tahun lalu apabila sudah tidak tahan lagi dengan layanan keluarga suaminya setelah dia dan Arman dibawa ke Pakistan.

Tambah Siti Nadzirah, beliau mengakui hidupnya kini lebih bermakna setelah melalui pelbagai rintangan sebelum ini dalam usaha untuk mendapatkan Arman semula.

http://www.kosmo.com.my/04102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...