Sunday, October 5, 2008

Salwanis tak sabar ke Pakistan


Oleh SITI NOR AFZAN KASIMAN
berita@kosmo.com.my



SALWANIS menunjukkan gambar anaknya yang dilarikan oleh suaminya.

-------------------------------------------------------------------

KUALA LUMPUR - "Saya harap pemergian ke Pakistan kali ini memberi petunjuk bagaimana mahu mendapatkan semula Bilal".

Itu luahan Salwanis Ma'az, 31, yang sedang menghitung hari untuk berjumpa dengan keluarga suaminya, Nasir Mahmood Qadri Nisar Ahmed, 39, untuk berbincang mengenai kehilangan anak dan suaminya.

"Saya asyik teringatkan Bilal sampai tidur malam pun sering mimpikan dia, tak sabar nak ke Lahore lepas raya nanti," ujarnya ketika dihubungi di sini semalam.

Bagaimanapun dia tidak mengetahui tarikh sebenar pemergiannya ke sana kerana ia diuruskan oleh Badan Pembelaan Sekretariat Pemuda UMNO.

Dia memberitahu, kehilangan Bilal nyata meninggalkan kesan mendalam pada dirinya sehingga dia membuat keputusan untuk tidak pulang beraya ke kampungnya di Pulau Pinang.

"Kalau saya balik raya, saudara mara akan berkumpul dan pasti mereka akan tanya pasal Bilal dan suami saya, ia hanya akan menambahkan kesedihan saya, lebih baik beraya di sini bersama teman-teman," katanya.

Kepayahan Salwanis yang pernah dilaporkan Kosmo! sebelum ini mendapat perhatian Badan Pembelaan Sekretariat Pemuda UMNO yang turut mengumpulkan dana khas untuk membiayai perbelanjaan Salwanis menjejaki anaknya.

http://www.kosmo.com.my/04102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...