Sunday, October 5, 2008

Hasrat Ahmad tidak dapat dipenuhi

KUALA LUMPUR - Hasrat keluarga Ahmad Abdul Hamid, 46, untuk mempercepatkan usaha membawa pulang anaknya dari Lombok, tidak mampu dipenuhi Sekretariat Pembelaan Masyarakat dan Pemuda UMNO yang telah terikat dengan rundingan bersama pihak berkuasa Indonesia.



-------------------------------------------------------------------

Pengerusi sekretariat itu, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim (gambar) ketika dihubungi berkata, pihaknya memang bersimpati terhadap keluarga Ahmad lebih-lebih lagi setelah mendapat berita Noor Fadilah, 18, mahu mengahwini jejaka Lombok itu.

"Untuk mempercepatkan perjalanan itu kemungkinan tidak boleh kerana rundingan dengan pihak berkua- sa di Indonesia sudah menetap- kan tarikh antara 6 dan 10 Okto- ber ini.

"Semua yang diputuskan itu adalah atas faktor keselamatan dan pihak sekretariat harus menghormati keputusan yang telah digariskan dan kita akur dengan arahan mereka," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai rayuan Ahmad yang mahu mempercepatkan usaha membawa pulang anaknya dari Lombok setelah Kosmo! semalam melaporkan bahawa Fadilah sebenarnya mencintai Nasrudin dan akan mengahwininya.

Menurut Abdul Azeez, pihaknya tidak boleh ke Lombok jika tidak mendapatkan kebenaran daripada pihak berkuasa Indonesia dan misi itu juga dirujuk dengan Kedutaan Malaysia di Indonesia serta Ketua Polis Indonesia.

Tambahnya, misi itu akan lebih selamat jika ia diiringi dan dipantau oleh wakil-wakil di sana selain beberapa ahli rombo- ngan dari Malaysia.

http://www.kosmo.com.my/01102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...