Sunday, October 5, 2008

Derita gadis misteri tiga tahun berakhir


KUALA KEDAH - "Syukur, kini anak saya dah pulih dan dapat pergi sekolah semula."

Demikian luah Che Siah Harun, 56, ibu kepada gadis misteri, Nur Atikah Abdullah, (gambar) 14, yang telah pulih daripada mengalami penyakit misteri apabila didakwa mampu mengeluarkan pelbagai barangan seperti garam kasar, paku payung, skru, butang besi, jarum dan butir-butir beras daripada badannya.

Jelas Che Siah, setelah tiga bulan jenuh berubat bermula Jun lalu di Kuala Sanglang dekat sini, anaknya itu kini tidak lagi mengeluarkan barangan aneh itu dari badannya.

"Saya lega dan bersyukur apabila anak saya juga boleh ke sekolah seperti remaja lain dan sikapnya selepas berubat itu turut berubah menjadi lebih manja.

"Dulu sikapnya panas baran dan suka memberontak apabila ada barang keluar dari badan tapi semua itu dah berlalu dan saya bersyukur kerana deritanya selama tiga tahun sudah berakhir," tambahnya ketika ditemui Kosmo! di rumahnya di Taman Kota Nelayan di sini semalam.

Kata Che Siah lagi, anaknya kini sudah boleh menumpukan sepenuh perhatian terhadap pelajaran dan Nur Atikah turut menunjukkan minat mendalam terutama dalam subjek bahasa Inggeris.

Ditanya punca Nur Atikah menderita penyakit misteri dan aneh sehingga boleh mengeluarkan barang-barang dari badan, beliau memberitahu:

"Apabila jumpa dengan pengamal perubatan tradisional macam-macam mereka cerita tapi mak cik tak percaya, mak cik hanya percaya semua itu kerja Allah, kita hanya mampu ikhtiar untuk pulihkannya.

"Walaupun telah lebih 30 pengamal perubatan datang berubat akhirnya Nur Atikah serasi dan pulih dengan seseorang di Kuala Sanglang, saya betul-betul bersyukur."

http://www.kosmo.com.my/04102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...