Sunday, November 14, 2010

Bantuan diberi Umno

KUALA LUMPUR: Bantuan Rp1 bilion (RM350,000) bagi mangsa Gunung Merapi di Yogyakarta disampaikan semalam adalah daripada Umno dan bukan sumbangan peribadi Datuk Seri Najib Razak seperti dilaporkan, kata Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Katanya, Najib selaku Presiden parti mewakilkan beliau untuk menyampaikan bantuan itu bagi pihak Umno. “Umno amat bersimpati kepada rakyat Indonesia dalam bencana yang membabitkan 500,000 mangsa serta mengorbankan 194 orang.


“Sebagai tanda keprihatinan rakyat Malaysia, saya dan rombongan menyampaikan sumbangan barangan pelbagai kegunaan kepada Sultan Yogyakarta yang juga Gabenor provinsi itu, Sri Sultan Hamengku Buwono ke-10,” katanya dalam kenyataan semalam.

Zahid, yang juga Menteri Pertahanan berkata, dalam lawatan itu beliau mengunjungi pusat akhbar dan pusat pengedaran bantuan bagi melihat sendiri bagaimana maklumat bencana disampaikan serta bantuan disalurkan kepada mangsa. Bantuan disampaikan adalah susu bayi, makanan, selimut, tuala, kain sarung dan tuala wanita diserahkan kepada Sultan Yogyakarta, bagi meringankan penderitaan mangsa bencana Gunung Merapi di sempadan Yogyakarta dan Jawa Tengah.- Bernama

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/BantuandiberiUmno/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...