Monday, January 10, 2011

Datuk tertekan diganggu ah long


SIMON (kanan) menunjukkan laporan polis yang dibuatnya kepada Michael Tay di Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Ga ra-gara berjudi Internet, seorang ahli perniagaan bergelar Datuk boleh di- ibaratkan seperti cacing kepanasan apabila menjadi buruan ah long selepas gagal menjelaskan baki wang pinjaman berjumlah RM400,000.

Mangsa yang dikenali sebagai Simon, 36, berkata, dia mula menjadi kaki judi lumba kuda di Internet selepas diperkenalkan permainan judi itu oleh seorang rakannya yang dikenali sebagai Ah Chua.

"Pada pertaruhan per tama, saya memenangi wang tunai sebanyak RM100,000 menyebabkan saya semakin seronok berjudi di Internet.

"Namun hari-hari berikutnya saya kalah dan saya mula berhutang dengan ah long sehingga jumlah hutang saya mencecah RM700,000," katanya pada akhbar di Biro Aduan Awam MCA Johor Bahru di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0110&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...