Thursday, April 30, 2009

Dakwa anak dilarikan




anaknya." title="RAYU...Rosnah merayu orang ramai membantu mencari
anaknya." height="218" width="300" border="0">
RAYU...Rosnah merayu orang ramai membantu mencari 
anaknya.

MELAKA: ”Saya terlelap lima minit kerana letih selepas seharian menunggunya di wad (Hospital Kem Terendak, Sungai Udang) pada 7 April lalu. Apabila terjaga jam 10 malam, saya terperanjat apabila anak saya tiada lagi di atas katil.

“Kakitangan hospital memberitahu anak saya dibawa neneknya,”
kata seorang guru, Rosnah Husin, 42, yang mencari anak tunggalnya, Wan Muhammad Harris Wan Sha’ari, 9, yang dipercayai dilarikan daripada jagaannya yang sah.

Rosnah berkata, biarpun anak kesayangannya itu hanya sempat dijaganya selama 14 hari selepas dilahirkan pada 16 Ogos 2000, namun atas persetujuan arwah suaminya, Wan Muhammad Harris diserahkan untuk dijaga ibu mentuanya di Pasir Mas, Kelantan.

“Selepas suami saya meninggal dunia, saya mendapatkan perintah mahkamah untuk hak jagaan anak. Pada 5 April lalu, saya bersama peguam pergi mengambil anak saya di Pasir Mas, Kelantan.

“Saya percaya anak saya dilarikan neneknya sendiri ketika dia menjalani rawatan di Hospital Kem Terendak, Sungai Udang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah berkata, masalah dan punca kanak-kanak itu dilarikan dari jagaan yang sah masih dalam siasatan.

“Saya meminta sesiapa yang berjumpa kanak-kanak ini menghubungi Pegawai Penyiasat Asisten Superintendan Jay January Siowou di talian 016-8411011 atau IPPD Melaka Tengah, 06-2842222 sambungan 222,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...