Thursday, January 22, 2009

'Geng Sabah Boy' aktif samun, cabul berkubur


KERATAN Kosmo! 10 Oktober lalu.
--------------------------------------------------------------------------------


GOMBAK - Sekumpulan tujuh lelaki bergelar 'Geng Sabah Boy' yang bukan sahaja menyamun malah sanggup mencabul mangsanya 'bertemu buku dengan ruas' apabila mereka ditahan di sini kelmarin.

Kesemua penagih dadah berusia antara 17 dan 27 tahun tersebut dikatakan agresif sehingga sanggup mencederakan mangsa jika kehendak mereka tidak dipatuhi.

Di kalangan polis, suspek-suspek itu dikenali sebagai penyamun 'sesungut sotong' kerana tangan mereka akan menjalar mencabul mangsa samun wanita muda.

Difahamkan, ketua kumpulan yang berasal dari Sabah dikenali sebagai 'Zul' telah mengasaskan pertubuhan samun itu dengan hanya mengambil suku sakatnya sahaja untuk mengelakkan tembelang mereka pecah.

Di samping itu, 'Zul' juga bertanggungjawab merekrut ahli baru di kalangan saudara-maranya yang telah lama tinggal di sekitar Gombak untuk melakukan samun dan ragut tepi jalan.

Bagaimanapun, polis juga sedang menyiasat kemungkinan kumpulan yang sama terlibat dalam penjualan rantai dan gelang emas palsu yang hanya menggunakan cangkuk bertulis 916 sahaja sebagai tulen.

Nama kumpulan 'Sabah Boy' diambil sempena ramai ahli kumpulannya yang berasal dari Sabah.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, operasi khas yang dirancang dengan teliti itu dilakukan selepas pihaknya menerima satu laporan samun di Selayang, 12 Januari lalu.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0121&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...