Thursday, January 22, 2009

Kumpulan 'Azhar Kastam' tumpas


Mohamad menunjukkan sebahagian barang yang dirampas daripada
kumpulan 'Azhar Kastam' yang ditumpaskan minggu lalu.
--------------------------------------------------------------------------------


KLANG - Polis memberkas 11 anggota 'Geng Azhar Kastam' yang diketuai sepasang suami isteri yang aktif melaku jenayah dengan menyamar sebagai pegawai kastam atau polis dalam operasi minggu lalu.

Ketua Polis Daerah Klang, Asisten Komisioner Mohamad Md. Yusof berkata, salah seorang suspek lelaki berjaya ditangkap di Plaza Tol Batu 11, Kajang pukul 4 petang pada 7 Januari yang membawa kepada tangkapan 10 lagi ahli kumpulan berkenaan sehari kemudian di Cheras dan Ampang.

Menurut beliau, kesemua suspek terdiri daripada lapan lelaki dan tiga wanita berumur lingkungan 27 hingga 48 tahun.

Beliau memberitahu, pada 3 Januari lalu, 10 suspek yang menyamar sebagai pegawai kastam dan polis 'menyerbu' sebuah bengkel kereta di Selat Selatan, Pandamaran, Pelabuhan Klang di sini.

Suspek-suspek semasa itu memakai jaket pasukan keselamatan kononnya mahu melakukan pemeriksaan ke atas kenderaan yang terdapat di situ.

"Di bengkel itu, suspek membawa keluar dua buah kereta iaitu Subaru Impreza dan BMW dengan alasan kedua-dua buah kenderaan tersebut perlu menjalani pemeriksaan rekod oleh kastam.

"Namun, hasil perbincangan mangsa bersama kumpulan suspek di sebuah kedai kopi di Bukit Tinggi di sini, pemilik bengkel diminta membayar masing-masing sebanyak RM50,000 untuk dua kereta itu sekiranya mahu 'menyelesaikannya' di luar,"
katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0121&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_06.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...