Thursday, January 22, 2009

‘Mak meluru masuk bilik ikat mulut saya’


KUALA LUMPUR: “Ketika kejadian jam 12 tengah malam itu saya sedang melakukan kerja sekolah subjek Matematik. Tiba-tiba mak (ibu tiri) terus saja menerpa ke dalam bilik tidur dan mengikat mulut saya dengan kain lampin,” kata remaja perempuan berusia 15 tahun yang mendakwa didera ibu tirinya.

Mangsa, yang akan menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) penghujung tahun ini berkata, dia yang masih terpinga-pinga terkejut apabila ibu tiri menekap seterika yang masih panas di bahagian kanan paha serta betis kirinya.

Menurutnya, dia hanya berupaya menangis tersedu-sedu dan merayu ibu tirinya supaya menghentikan perbuatan kejamnya itu.

Dia mendakwa, beberapa minggu sebelum kejadian 15 Januari lalu itu, ibu tirinya turut membelasah dengan batang pancing milik ayahnya.

“Tubuh saya memang sudah biasa dipukul, tapi saya tidak menyangka mak sanggup bertindak kejam dengan menekup seterika panas.

“Sejurus kemudian saya ke rumah rakan berdekatan mengadu nasib sebelum keluarga rakan melaporkan kejadian kepada pihak polis,”
kata pelajar sebuah sekolah menengah di Jalan Ipoh itu.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Thursday/Setempat/20090122091055/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...