Thursday, February 19, 2009

Angkara geng sekolah


Oleh Sarah Zulkifli
sarah@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Berebut seorang gadis dipercayai menjadi punca sekumpulan 24 remaja membelasah seorang pelajar tingkatan empat sehingga koma berhampiran sebuah sekolah menengah di Cheras.

Mangsa, Mohd Azlin Mohamad, 16, cedera teruk di belakang kepala apabila lima lelaki daripada kumpulan itu disyaki memukulnya dengan besi, topi keledar dan pengunci motosikal selain menendang tanpa belas kasihan. 

Kumpulan lelaki itu, termasuk beberapa pelajar sekolah itu melarikan diri meninggalkan mangsa berlumuran darah di tempat kejadian.

Dalam kejadian jam 9.30 malam Jumaat lalu, Azlin bersama beberapa rakannya menunggu di depan sekolah berkenaan untuk menyelesaikan masalah dengan seorang remaja lelaki yang dikatakan keluar bersama teman wanitanya.

Bagaimanapun, mangsa dan rakannya terkejut apabila mereka didatangi sekumpulan lelaki bermotosikal.

Mangsa lalu dibelasah menggunakan besi, topi keledar dan pengunci motosikal. 

Rakan mangsa berusia 18 tahun yang enggan dikenali berkata, kejadian terlalu pantas menyebabkan mereka tidak dapat lari.

“Remaja lelaki terbabit yang kononnya mahu berbincang dengan baik, sebaliknya membawa ramai rakannya untuk membelasah Azlin.

“Kumpulan lelaki berkenaan tiba-tiba menyerang kami tanpa ada perbincangan seperti dirancang sebelum ini.

“Saya tak sempat berbuat apa-apa untuk menghalang serangan mereka. Saya bagaimanapun dapat menyelamatkan Azlin daripada dibelasah lebih teruk,” katanya.

Dia turut dibelasah hingga terpaksa menerima tiga jahitan di kepala.

Menurutnya, mangsa ditinggalkan dalam keadaan tidak sedarkan diri dan berlumuran darah. 

Azlin dibawa ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM).

Serangan itu menyebabkan dia koma selepas pembedahan dilakukan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Superintendan Abd Rahim Hamzah Othman, ketika dihubungi berkata polis sudah mengenal pasti dua individu daripada kumpulan lelaki itu berdasarkan soal siasat dijalankan.

“Polis sedang memburu mereka yang sedang bersembunyi,” katanya yang turut menyebut sudah mengambil keterangan saksi kejadian.

Menurutnya, siasatan awal mendapati punca kejadian disebabkan perebutan seorang remaja perempuan antara mangsa dan seorang suspek.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

http://www.hmetro.com.my/Thursday/BeritaUtama/20090219084139/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...