Thursday, February 19, 2009

Pistol mainan kini pilihan penjenayah


SEORANG pegawai polis menunjukkan hasil rampasan senjata mainan kepada media pada sidang akhbar di Balai Polis Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Tahu atau tidak, pistol mainan yang dijual di kebanyakan kedai kini menjadi pilihan beberapa kumpulan penjenayah untuk melakukan samun dan rompakan bersenjata.

Sehubungan itu, semua barangan mainan berkaitan senjata api kini diklasifikasikan oleh pihak polis sebagai barangan 'berbahaya'.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, pihaknya turut menyerbu sebuah kedai menjual senjata mainan di Kelana Jaya dekat sini pukul 4 petang kelmarin.

"Selepas pemeriksaan dibuat di kedai terbabit, kita merampas dua pucuk pistol mainan jenama Airsoft Gun, 57 pucuk B.B Gun dan 60 pucuk P.P Gun,'' katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya semalam.

Kata Arjunaidi, serbuan dilakukan di kedai menjual barangan plastik itu berikutan polis bimbang ada penjenayah membeli senjata tiruan untuk melakukan jenayah.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0217&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...