Thursday, February 19, 2009

'Tiga tahun saya diterajang'


ISWATUN HASANAH



KERATAN Kosmo! 10 februari 2009.


SEPANG - "Hampir tiga tahun saya berdiam diri, saya disepak terajang, sampai parang pernah singgah di leher saya, saya diamkan, tapi bila dia jual saya, saya sudah anggap lelaki itu bukan bapa saya lagi."

Demikian tuduhan Iswatun Hasanah Musbahuddin, 17, atau Wawa, remaja yang mendakwa dirinya dibawa secara haram ke Surabaya oleh bapa kandungnya ketika ditemui selepas dia tiba di Terminal Tambang Murah (LCCT) di sini malam tadi.

Dia yang ditemani Pengerusi Sekretariat Pembelaan Masyarakat Pemuda UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim kelihatan sihat dan gembira kerana dapat kembali ke negara ini setelah lebih sebulan merempat di Indonesia.

"Walaupun saya dah balik, saya nak merayu, saya tak mahu pulang ke rumah ayah lagi. Saya sanggup tidur di balai polis ataupun tinggal di rumah kebajikan," katanya sebak.

Wawa dihantar pulang dari Surabaya dengan penerbangan AirAsia QZ7615 dan tiba di LCCT pada pukul 6.50 petang semalam.

Bagaimanapun, ketibaan gadis itu tidak disambut bapanya yang didakwa tidak tahu mengenai kepulangannya.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0218&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...